10. Nie ma spraw beznadziejnych

Święty Ekspedyt pokazuje nam, że naprawdę nie ma spraw beznadziejnych, jeśli w centrum naszego życia postawimy Jezusa Chrystusa. To Bóg jest najważniejszy. Wszyscy święci kierują nas w Jego stronę. Są przykładem na to, że wypełnianie woli Bożej przynosi pełnię szczęścia. Bóg chce świętości człowieka, o czym pisze św. Paweł: "Albowiem wolą Boża jest wasze uświęcenie" (zob. 1 Tes 4, 3). Życie św. Ekspedyta było przeniknięte nadzieją, bo nie bał się jej przyjąć. Nadzieja trwa. To od człowieka zależy, czy ją przyjmuje, czy odrzuca. Bóg nieustannie zapala w nas nadzieję, także przez przykłady życia tych, którzy już przeszli swoją drogę do świętości. Brak tej cnoty nie wynika wszak z tego, że jej wcale nie ma, tylko z tego, że konkretni ludzie nie chcą bądź nie potrafią jej przyjąć. Jeśli człowiek uświadomi sobie, że to Bóg ma być na pierwszym miejscu w jego życiu, wtedy nigdy nie straci nadziei swego powołania. A powołaniem każdego z nas jest wypełnianie Bożego planu miłości - prawdziwa droga do świętości. Ekspedyt jest świętym ostatniego ratunku, bo często ostatnim ratunkiem jest nadzieja. Póki ona trwa, może zapalić na nowo wszystko wokół nas, a przede wszystkim nas samych do działania we współpracy z łaską Boża. Módlmy się za wstawiennictwem św. Ekspedyta o to, abyśmy byli nieustraszonymi świadkami Jezusa Chrystusa. Pamiętajmy też, że końcowym adresatem każdej modlitwy jest zawsze sam Bóg, święty zaś jest swoistym przewodnikiem, prowadzącym nas do Niego i wskazującym nam swym życiem, że droga każdego człowieka do świętości może być naprawdę fascynująca i piękna.
 
To, co inspiruje najbardziej, to niezmienne fakty. Przykład wielkiej odwagi św. Ekspedyta i jego zapatrzenie się w Jezusa Chrystusa ponad wszystko. Obrona uciśnionych chrześcijan. Umiłowanie Dobrej Nowiny. Wyraźne opowiedzenie się za prawdą. Waleczne serce i niezłomna wiara, nawet w najtrudniejszej sytuacji. Fascynuje również jego stanowcze "hodie" przy wyborze Miłości. I ta niezwykła ofiarność. Te prawdy pobudzają nas najmocniej. Widzimy, że św. Ekspedyt nie chce głosić siebie, ale swoją postawą pragnie głosić Jezusa.
 
 
W: A. Ścibik, Św. Ekspedyt, święty ostatniego ratunku, Wydawnictwo "M", Kraków 2012.

25 komentarzy:

  1. Święty Ekspedycje pokornie proszę wstaw się utronu ojca niebieskiego upros o Boską pomoc w ratowaniu mojego małżeństwa które sam zniszczyłem upros łezkę przebaczenia u Pana Boga łaski dla mojej żony by jeszcze kiedyś mi wybaczyła amen

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę błagam o wstawiennictwo u tronu najwyższego o rozwiązanie dobijają Cych mnie spraw amen

    OdpowiedzUsuń
  3. Proszę o wstawiennictwo w trudnej dla mnie sprawie

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz proszę i błagam Cię Święty Ekspedycje o wyzwolenie z nałogów mojej córki Kamili, o nawrócenie, o to by była dobra matką i dobrym człowiekiemc.jestem jej matka i martwię się o jej przyszłość.....pomóż mi Drogi Święty bym byla uspokojona..... Dziękuję Ci z całego serca.

    OdpowiedzUsuń
  5. Błagam o pomoc i ratunek w trudnej sprawie, Bogu wiadomej

    OdpowiedzUsuń
  6. Proszę o potrzebne łaski dla Oliwki, by na jej drodze stanął ukochany człowiek, by w jej sercu zapanowała miłość i szczęście. Amen.

    OdpowiedzUsuń
  7. Święty Ekspedycje proszę o Boską pomoc w ratowaniu mojego małżeństwa aby mąż odszedł od nowej kobiety

    OdpowiedzUsuń
  8. Św.Ekspedycie proszę o pomoc i wstawiennictwo w otrzymaniu domu na dzieło pomocy osobom potrzebującym fizycznego i duchowego wsparcia,aby był to Dom modlitwy i formacji

    OdpowiedzUsuń
  9. Św.Ekspedycie proszę o łaskę Bogu wiadoma dla wnuka.

    OdpowiedzUsuń
  10. Prosze Cie sw.Ekspedycie abys pomogl mojemu synowi Krzysztofowi pokonac wszystkie problemy

    OdpowiedzUsuń
  11. Błagam o modlitwę za moją córeczkę Oleńkę. Jestem w 22tyg ciąży i odchodzą mi wody.

    OdpowiedzUsuń
  12. Proszę Cię Św. Ekspedycie błagam spraw, aby mój narzeczony zawalczył o nasz związek. Pomóż nam pogodzić się. Bardzo się kochamy tylko pogubiliśmy się. Pomóż nam połączyć się na nowo. Amen.

    OdpowiedzUsuń
  13. Święty Ekspedycie proszę uproś u Boga Ojca za mną, o rozwiązanie problemów finansowych mojej rodziny,o powrót Dennisa do domu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Święty Ekspedycie uproś łaskę Bożą dla Dennisa w jego powrocie do domu rozwiązanie jego problemów, uwolnienie z więzienia.

    OdpowiedzUsuń
  15. Święty Ekspedycje upros mi łaskę Bożą o której tak bardzo potrzebuje o pomoc w sprawach finansowych.Amen.

    OdpowiedzUsuń
  16. Święty Ekspedycje, módl się za całą moją rodzinę, o nawrócenie, pełne nawrócenie, abym znalazł właściwą pracę, moja siostra też, dozo zdrowia dla mojej mamy,O POKÓJ NA UKRAINIE. AMEN AMEN

    OdpowiedzUsuń
  17. Błagam w intencjach wiadomych.Prosze uczyń to w miarę szybko ponieważ stresuje się

    OdpowiedzUsuń
  18. Proszę o pomyślny przebieg operacji i zdrowie dla Mariana🙏🙏🙏 Wstaw się święty Ekspedycie u Pana naszego

    OdpowiedzUsuń
  19. Św. Ekspedykcie spraw, aby Natalia mnie pokochała. Jarosław

    OdpowiedzUsuń
  20. Pomóż mi w trudnej sytuacji.

    OdpowiedzUsuń
  21. Święty Ekspedycie pomóż w intencjach wiadomych, błagam

    OdpowiedzUsuń
  22. Pomóż proszę w tej trudnej sytuacji

    OdpowiedzUsuń
  23. Św. Ekspedycie wstaw się za nią

    OdpowiedzUsuń
  24. Święty Ekspedycie proszę wstaw się za mną u Pana by zostały wsłuchane moje modlitwy o powrót do zdrowia🙏Bóg zapłać.Amen.

    OdpowiedzUsuń
  25. Święty Ekspedycie proszę uproś mi proszę łaskę Bożą, której tak potrzebuję

    OdpowiedzUsuń